SP QuattroMaxx
Dunlop
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)
Dunlop

Dunlop SP QuattroMaxx 315/35 R20 110Y XL met velgrandbescherming (MFS)

Bandenmaat: 315/35 R20 110Y XL met velgrandbescherming (MFS) 
beschikbaarheid: op dit moment is dit product niet op voorraad
Voorraadstatus: ZomerbandenSo
Snelheid: Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN: 5452000429742
Artikelnummer: R-239387
Bandenlabel: Rolweerstand C Grip op nat wegdek B Geluidsemissies 72dB
DEX:
Bij vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen via service​@tirendo.be
op dit moment is dit product niet op voorraad
Prijs per artikel, incl. BTW
Gratis verzending*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid***
Meer dan 600 montagepartners
  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Technische specificaties

Dunlop SP QuattroMaxx

De perfecte band voor high performance SUV's – ervaar de precisie en het pure rijplezier van een sportauto Ontdek de Dunlop SP QuattroMaxx, de perfecte band voor high performance SUV's met een uitzonderlijke grip en een hoge weerstand tegen aquaplaning.

De nauwkeurigheid en het rijplezier van een sportauto voor high-performance SUV's.

  • Superieure wegligging
  • Stuurprecisie dankzij DuPont™ Kevlar®
  • Goede grip op nat en droog wegdek
  • Hoge weerstand tegen aquaplaning.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren. Variabele groef/rubber verhouding van het profiel Het asymmetrisch profielontwerp met een variabel negatief profielaandeel biedt een hoge mate van weerstand tegen aquaplaning. Het massieve buitenste schouderblok zorgt voor snelle en storingsvrije afvoer van water en uitstekende stabiliteit in de bochten.Voordelen Hoge weerstand tegen aquaplaning; verbeterd wegcontact; betere stabiliteit en stuurnauwkeurigheid in de bochten.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

EU-bandenlabel en efficiëntieklasse

De Europese Unie, onder CE 1222/2009, heeft opdracht gegeven dat alle banden die geproduceerd worden na de datum van 1 juli 2012 voor auto's en commerciële voertuigen zijn voorzien van standaard EU-bandenlabels die hen classificeren onder drie prestatie-eigenschappen: brandstofverbruik geclassificeerd van A tot G, grip op nat wegdek geclassificeerd van A tot G, en geluidsemissie in decibel.

Categorieën van banden, niet beïnvloed door deze regeling, zijn onder andere: vernieuwde banden, professionele off-road banden, race-/sportautobanden, evenals bepaalde soorten banden die zijn ontworpen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, T-type tijdelijke reservebanden, banden voor auto's gebouwd vóór 1990, banden met een maximum toegestane snelheid van 80 km/u, banden voor velgen met een diameter kleiner dan of gelijk aan 254 mm of groter of gelijk aan 635 mm.
Dit label is aan de ene kant bedoeld om de economische en ecologische efficiëntie in het verkeer te bevorderen, evenals het verhogen van de verkeersveiligheid, en aan de andere kant om consumenten te helpen om de juiste banden te kiezen door te zorgen voor een zekere mate van producttransparantie.

Niettemin werd het label bekritiseerd omdat het slechts een beperkt aantal kenmerken weergeeft. Vakmensen beweren dat de banden veel meer functies hebben die belangrijk zijn en van belang zijn voor de verkeersveiligheid, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, aquaplaning eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, producteigenschappen op natte en droge wegen anders dan grip op nat wegdek, eigenschappen op sneeuw.
De bandenfabrikanten suggereren dat de testresultaten van verschillende instellingen en de industriële tijdschriften een zeer belangrijke bron van informatie voor de eindgebruiker moet blijven, omdat zij zich focussen op een brede verscheidenheid aan bandeigenschappen en functies en deze ook beoordelen.

Merk Dunlop
Seizoen
Model SP QuattroMaxx
Dimension 315/35 R20 110Y XL met velgrandbescherming (MFS)
Breedte 315
Band Profiel 35
Construction type R
Bandenmaat 20
Load index 110
Snelheidsindex (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
***Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK