Klantenservice (Ma–Vr: 7:00–22:00):
+32 (0) 78483903
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)

Dunlop SP Sport Maxx 235 / 55 19 101 V
235/55 R19 101V A1

Bandenmaat
235/55 R19 101V  wijziging 
beschikbaarheid
available
Voorraadstatus
Zomerbanden So
Snelheid
V: Goedgekeurd tot 240 km/h
EAN
5452000563460
Artikelnummer
R-280978
Bandenlabel
E C 71 dB
Vaak samen gekocht:
  • Totale prijs:
    632,07
    1 x Dunlop SP Sport Maxx 235/55 R19 101V A1 =
    148,83 €
    1 x Castrol 5 Litre(s) Bidon =
    36,75 €
148,83 €
Prijs per artikel, incl. BTW
+ 4,77 € Ecotax = 153,60 €
Gratis verzending*
2-5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid***
Meer dan 600 montagepartners
  • Beschrijving
  • EU Bandenlabel:

Maximale grip en handling, maximaal rijplezier.

  • Voor high performance sportauto's
  • Uitstekende handling op droog en nat wegdek
  • Voortreffelijke rem- en acceleratieprestaties
  • Hoge weerstand tegen aquaplaning
  • Stabiliteit en comfort

Uitstekende handling op droog en nat wegdek:

Achter de uitzonderlijke prestaties van de SP Sport Maxx zit de Dunlop Touch-technologie. De druk wordt gelijkmatig over de hele band verdeeld, waardoor meer rubber in contact komt met het rijvlak. De overgang van rechte wegen naar bochten gaat soepel, zodat u meer tijd hebt om de weg eigen te maken en waar nodig meteen te reageren.

Voortreffelijke rem- en acceleratieprestaties:

De rubbersamenstelling heeft zich bewezen op het racecircuit en biedt extra grip op droge en natte wegen. Een betere acceleratie en kortere remtijden. De duurzame samenstelling slijt extra langzaam en zorgt voor meer kilometers.

Hoge weerstand tegen aquaplaning:

De SP Sport Maxx presteert goed in nat weer. Speciale profielvlakken voeren water snel van onder het contactvlak van de band af waardoor het risico op aquaplaning op met regen bedekte wegen wordt verkleind.

Stabiliteit en comfort:

Geniet van een soepele en nauwkeurige rit bij hoge snelheid, dankzij de stabiele middenrib. Het profielpatroon minimaliseert geluid en zorgt voor een stillere en comfortabelere rit.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

The European Tyre Label

Introduction
Sinds 1 november 2012 moeten alle banden die na 1 juli zijn gemaakt, het Europese Bandenlabel bevatten.

Benefits
De Europese Unie heeft deze nieuwe bepaling ontwikkeld om de economische en ecologische efficiëntie te bevorderen en de verkeersveiligheid te garanderen.

Nadelen Het Bandenlabel geeft u een overzicht en geeft de klant meer transparantie, maar het heeft enkel betrekking op drie criteria. Voor een uitgebreide evaluatie van een band zijn echter veel meer prestatiekenmerken relevant. Vooral in de zoektocht naar geschikte winterbanden zijn de testresultaten van andere testinstellingen zoals de ADAC veel strenger.

We willen er graag op wijzen dat het de fabrikant is die de banden labelt en ons ons deze informatie geeft. Als u de labelwaarden niet kunt vinden, heeft de fabrikant ons niet op de hoogte gesteld van het label, of het product is vervaardigd vóór juli 2012. Vóór die datum hoefden banden nog niet verplicht een label te hebben, dus in sommige gevallen is het mogelijk om een band aan te schaffen zonder bandenlabel.

Symbolen
De banden worden ingedeeld op basis van drie prestatie-eigenschappen:
• Brandstofefficiëntie (letters A tot en met G)
• Grip op nat wegdek (letters A tot en met G)
• Extern geluid

Onderneem actie
Uiteindelijk is het de bestuurder die het brandstofverbruik bepaalt. Om dit te verminderen op lange termijn, door voorzichtig te zijn tijdens het accelereren kunnen chauffeurs zuiniger en milieubewuste worden.

Regelmatig controleren van bandenspanning helpt om de rolweerstand te verbeteren, vermindert het energieverlies, en ondersteunt een optimale grip bij natte omstandigheden. Om het risico op ongevallen te verminderen en om de veiligheid van uzelf van andere weggebruikers te garanderen, houd u altijd een redelijke afstand.

Meer informatie: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Kies uit onze grote online selectie of vraag ons om advies. Onze experts helpen u graag bij het kiezen van de juiste banden uit ons uitgebreide assortiment van producten.

Brandstofefficiëntie

De indeling op basis van brandstofefficiëntie is verdeeld in zeven klassen, van de A-klasse (de hoogste) tot G-klasse (de laagste). Een band in de A-klasse verbruikt 0,1 liter minder op 100km dan een band in de B-klasse. Een essentieel onderdeel voor brandstofefficiëntie is de rolweerstand of rollende wrijving.

Rolweerstand
Rolweerstand is de kracht die de beweging tegenwerkt. Het ontstaat bijvoorbeeld wanneer een wiel rolt. Rolweerstand hangt niet alleen af van de geometrie, maar ook van de eigenschappen van het materiaal.

Gemiddeld Gemiddelde waarde ligt tussen C-E. Klasse D wordt niet gebruikt

Grip op nat wegdek

Het laat zien hoe efficiënt het voertuig kunt remmen op nat wegdek. Grip op nat wegdek is een belangrijk kenmerk vooral met zomerbanden. Klasse A heeft de hoogste veiligheid en de kortste remweg. Klasse F heeft een lage veiligheid en de langste remweg.

De grip op nat wegdek classificatie is gebaseerd op proefritten op natte wegen met een snelheid van ongeveer 80 km/u. Het verschil tussen de remweg van de banden is 3-5 feet per rang. Bijvoorbeeld het verschil in remafstand tussen klasse A en klasse F is tot 18 meter.

Gemiddelde De gemiddelde waarde van de banden ligt tussen klasse B-E. D en G worden niet gebruikt.

Bandengeluid

Het symbool geeft het externe rolgeluid in decibel aan, en als een 3 klasse geluidsgolf-symbool om te verduidelijken of de band het aanbevolen niveau aankan. Extern Rolgeluid komt niet overeen met bandengeluid binnenin het compartiment.

Een continu geluidsniveau boven 80 decibel kan gezondheidsproblemen veroorzaken.

Symbool
Drie geluidsgolven symboliseren de slechtste resultaten. Dit zijn de banden die het maximaal goedgekeurde limiet overschrijden. Een symbool met 2 geluidsgolven heeft een geluidsniveau dat overeenkomt met het goedgekeurde geluidsniveau. Banden die zijn gemarkeerd met 1 geluidsgolf zijn meer drie decibel stiller dan het goedgekeurde.

Maximale grip en handling, maximaal rijplezier.

  • Voor high performance sportauto's
  • Uitstekende handling op droog en nat wegdek
  • Voortreffelijke rem- en acceleratieprestaties
  • Hoge weerstand tegen aquaplaning
  • Stabiliteit en comfort

Uitstekende handling op droog en nat wegdek:

Achter de uitzonderlijke prestaties van de SP Sport Maxx zit de Dunlop Touch-technologie. De druk wordt gelijkmatig over de hele band verdeeld, waardoor meer rubber in contact komt met het rijvlak. De overgang van rechte wegen naar bochten gaat soepel, zodat u meer tijd hebt om de weg eigen te maken en waar nodig meteen te reageren.

Voortreffelijke rem- en acceleratieprestaties:

De rubbersamenstelling heeft zich bewezen op het racecircuit en biedt extra grip op droge en natte wegen. Een betere acceleratie en kortere remtijden. De duurzame samenstelling slijt extra langzaam en zorgt voor meer kilometers.

Hoge weerstand tegen aquaplaning:

De SP Sport Maxx presteert goed in nat weer. Speciale profielvlakken voeren water snel van onder het contactvlak van de band af waardoor het risico op aquaplaning op met regen bedekte wegen wordt verkleind.

Stabiliteit en comfort:

Geniet van een soepele en nauwkeurige rit bij hoge snelheid, dankzij de stabiele middenrib. Het profielpatroon minimaliseert geluid en zorgt voor een stillere en comfortabelere rit.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie. Jointless Belt (JLB) Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

*

Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.

**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
***Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
x
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK