SP Sport Maxx TT
Dunlop
We only supply the tyre. If there is a rim shown in the picture, it is for display purposes only.
Dunlop

Dunlop SP Sport Maxx TT 205/55 R16 91W *

Tyre size: 205/55 R16 91W * 
availability: available
Voorraadstatus: ZomerbandenSo
Speed: W: Approved up to 270 km/h
EAN: 3188649811441
Article Number: R-217397
Tyre label: Roll resistance C Wet grip C Noise emissions 67dB
DEX:
Client reviews rating:
(556)
For questions or concerns please contact us at service​@tirendo.be
just
61,20 €
+ 2,86 € Ecotax = 64,06 €
Prijs per artikel, incl. BTW
Free shipping*
2 - 5 working days delivery time
30 days return policy**
A lot of fitting station partners
  • Description
  • Tire Label
  • Client reviews rating
  • Technical specifications

Nauwkeurige handling dankzij DuPont™ Kevlar®. Voor high performance sportwagens. Stuurprecisie dankzij DuPont™ Kevlar® Superieure handling en bochtenwerk Uitmuntende grip en remeigenschappen

Specifiek velgmontagesysteem. Verstevigt de verbinding tussen de band en de velg voor een nauwkeuriger rijervaring. Net zoals de grip tussen uw hand en het stuur, zorgt het specifieke systeem voor betere controle en uitstekend weggedrag.Voordelen Verbeterd wegcontact, meer stabiliteit en precisie.

Silica-Plus rubbersamenstelling. Een rubbersamenstelling uit de motorsport die een hoge mate van grip levert, met name op natte wegen en bij lage temperaturen.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; hoge grip in natte en koude omstandigheden; weinig slijtage.

Nanodeeltjes. De rubbersamenstelling van het loopvlak gemengd met nanodeeltjes van race carbon black. Deze nanodeeltjes worden met hars en polymeren gecombineerd voor een uitstekende hechting aan droge en natte wegen.VoordelenOngeëvenaarde grip op droog en nat wegdek, nauwkeurige remprestaties, betere slijtage.

Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt.Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren. Variabele groef/rubber verhouding van het profiel Het asymmetrisch profielontwerp met een variabel negatief profielaandeel biedt een hoge mate van weerstand tegen aquaplaning. Het massieve buitenste schouderblok zorgt voor snelle en storingsvrije afvoer van water en uitstekende stabiliteit in de bochten.Voordelen Hoge weerstand tegen aquaplaning; verbeterd wegcontact; betere stabiliteit en stuurnauwkeurigheid in de bochten.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

Kevlar® Pulp. 'De zijwanden zijn verstevigd met Kevlar® vezelpulp, waardoor ze optimale stijfheid behouden bij hoge werktemperaturen.Voordelen Verbeterd weggedrag en rijnauwkeurigheid.'

Multi-lamelsysteem. Winterse rijomstandigheden kunnen enorm uiteenlopen. Van koud en droog naar sneeuw of ijzel stellen deze omstandigheden zeer hoge eisen aan een band. Dunlop's meervoudig lamelsysteem gaat deze uitdaging aan, met verschillende typen lamellen voor afwisselende winterse wegomstandigheden.Voordelen Consequente prestaties in diverse winterse omstandigheden.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

EU Tyre Label and Efficiency Classes

The European Union, under CE 1222/2009, has mandated that all tyres manufactured after the date of July 1 2012 for cars and commercial vehicles include standard EU Tyre Labels classifying them by three performance characteristics:fuel efficiency classified from A to G,wet grip classified from A to G, and noise emission in decibels.

Categories of tyres unaffected by this regulation include: retreaded tyres, professional off-road tyres, racing/sports car tyres, as well as certain types of tyres designed to improve traction such as studded tyres, T-type temporary spare tyres, tyres for cars built before 1990, tyres with a maximum allowed speed of 80km/h, tyres for rims with a diameter less or equal to 254 mm or greater or equal to 635 mm.
This label is intended on one hand to promote economic and ecological efficiency in traffic, as well as increase road safety, and on the other hand to help consumers select appropriate tyres by ensuring a certain degree of product transparency.

Nevertheless, the label has been criticized for only showing a very limited number of characteristics. Professionals argue that tyres have many more features that are important and relevant to road safety, including but not limited to aquaplaning properties, driving stability, service life, product properties on wet and dry roads other than wet grip, properties on snow.
Tyre manufacturers suggest that the test results from various institutions and industry magazines should remain a very important source of information for the end consumer, because they focus on and rate a wide variety of tyre properties and features.

Dunlop SP SPORT MAXX TT tyre review

Average based on 556 test results
Grip in dry conditions
Braking in dry conditions
Grip in wet conditions
Braking in wet conditions
Grip in snow
Driving comfort
Internal noise level
Tyre wear
Fuel consumption
Kilometers driven 7.653.340
19.07.2013 from Herman
Hiervoor Pirelli. Het verschil valt me tegen. (positief voor de Pirelli).
07.05.2013 from C. Uittenbogaard
Perfecten band! wanneer deze band uitbreekt of in de slip raakt moet je wel erg ver gaan!
04.08.2012 from J. P. Forry
Erg goed banden scherp geprijsde perfect voor achter banden of voor. Echt aanrader, geen probleem aan de bochten.
20.12.2011 from D. van den Berg
Prima banden met veel grip alleen ze slijten veel en veel te snel.
View more reviews
Brand Dunlop
Seizoen
Model SP Sport Maxx TT
Dimension 205/55 R16 91W *
Tyre width 205
Tyre profile 55
Construction type R
Tyre size 16
Tyre load index 91
Speed index (W)
With/Without Valve (TT/TL) With tube
M/C No
*The price is for one tire and includes VAT and shipping costs.
**Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
We use cookies. By using this website you consent to their use.
OK