Klantenservice (Ma–Vr: 7:00–22:00):
+32 (0) 78483903
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)

Matador MP92 Sibir Snow 215 / 60 16 99 H
215/60 R16 99H XL


Bandenmaat
215/60 R16 99H  wijziging 
beschikbaarheid
available
Voorraadstatus
Winterbanden Wi
M+S keurmerk
met het sneeuwvloksymbool
Snelheid
H: Goedgekeurd tot 210 km/h
EAN
4050496589721
Artikelnummer
R-249457
Bandenlabel
E C 71 dB
Klantbeoordelingen
(10)
Vaak samen gekocht:
  • Totale prijs:
    330,38
    1 x Matador MP92 Sibir Snow 215/60 R16 99H XL =
    70,90 €
    1 x DeltiGrip Deltigrip MATIC Sneeuwkettingen voor auto en SUV =
    46,78 €
70,90 €
Prijs per artikel, incl. BTW
+ 2,86 € Ecotax = 73,76 €
Gratis verzending*
2-5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid***
Meer dan 600 montagepartners

Nieuw - Sibir sneeuw SUV - Sterk in de winter Een specialist van de winter seizoen 2012/2013 - nieuwe generatie winterbanden MP92 Sibir Sneeuw SUV M + S met een state-of-the-art asymmetrische niet-richtinggebonden profiel, geschikt voor de winter de grote klasse van de SUV en 4x4 voertuigen.

Het zorgt voor een goede grip en rijveiligheid in winterse omstandigheden een bereik van 25 afmetingen van 15 'tot 20' en snelheidscategorie (index) van 'T' in 'V' (190 kmh tot 240 km / h) Sneeuw toevoeging betekent dat de band is ontworpen voor Europese winterse omstandigheden zonder toepassing van spikes. Benaming SUV - Sport Utility Vehicle - suggereert het gebruik van het voertuig - een familie auto op weg naar sport, skiën en challets, reizen naar berggebieden, alsmede het normale gebruik van deze banden in de winterseizoen.

Hoger gewicht SUV genereert een hogere traagheidskracht hanteren en remmen - voertuig de neiging om in beweging blijven bij het remmen en daarom moet banden kunnen stoppen in tijd, vooral in de winter. Meer agressieve loopvlakontwerp, Zig-zag 'Z', meer laterale groeven en grip randen. Sneeuw plakt makkelijker om het loopvlak waardoor beter in elkaar grijpende met de besneeuwde ondergrond. Een groot aantal grip randen garandeert een betere prestatie in de winter.

Betere grip op sneeuw en remprestaties in winterse omstandigheden. Open binnenkant van het loopvlak, directe omtreksgroeven, meer gebalanceerde loopvlakcompound. Zeer goede remprestaties op nat wegdek, vermindering van aquaplaning effect. Gesloten schouder van de buitenkant van het loopvlak in combinatie met 3-D randen in rubber blokken.

Banden zorgen voor een hoge stijfheid van het loopvlak en zeer goede handling op nat wegdek, zelfs in winterse omstandigheden. Geoptimaliseerd stijfheid van het loopvlak, 3-D randen en verschillende maten van rubber blokken zorgen voor zelfs gewaardeerd voetafdruk drukverdeling, vermindering van slijtage en bieden een hogere rijcomfort.

The European Tyre Label

Introduction
Sinds 1 november 2012 moeten alle banden die na 1 juli zijn gemaakt, het Europese Bandenlabel bevatten.

Benefits
De Europese Unie heeft deze nieuwe bepaling ontwikkeld om de economische en ecologische efficiëntie te bevorderen en de verkeersveiligheid te garanderen.

Nadelen Het Bandenlabel geeft u een overzicht en geeft de klant meer transparantie, maar het heeft enkel betrekking op drie criteria. Voor een uitgebreide evaluatie van een band zijn echter veel meer prestatiekenmerken relevant. Vooral in de zoektocht naar geschikte winterbanden zijn de testresultaten van andere testinstellingen zoals de ADAC veel strenger.

We willen er graag op wijzen dat het de fabrikant is die de banden labelt en ons ons deze informatie geeft. Als u de labelwaarden niet kunt vinden, heeft de fabrikant ons niet op de hoogte gesteld van het label, of het product is vervaardigd vóór juli 2012. Vóór die datum hoefden banden nog niet verplicht een label te hebben, dus in sommige gevallen is het mogelijk om een band aan te schaffen zonder bandenlabel.

Symbolen
De banden worden ingedeeld op basis van drie prestatie-eigenschappen:
• Brandstofefficiëntie (letters A tot en met G)
• Grip op nat wegdek (letters A tot en met G)
• Extern geluid

Onderneem actie
Uiteindelijk is het de bestuurder die het brandstofverbruik bepaalt. Om dit te verminderen op lange termijn, door voorzichtig te zijn tijdens het accelereren kunnen chauffeurs zuiniger en milieubewuste worden.

Regelmatig controleren van bandenspanning helpt om de rolweerstand te verbeteren, vermindert het energieverlies, en ondersteunt een optimale grip bij natte omstandigheden. Om het risico op ongevallen te verminderen en om de veiligheid van uzelf van andere weggebruikers te garanderen, houd u altijd een redelijke afstand.

Meer informatie: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Kies uit onze grote online selectie of vraag ons om advies. Onze experts helpen u graag bij het kiezen van de juiste banden uit ons uitgebreide assortiment van producten.

Brandstofefficiëntie

De indeling op basis van brandstofefficiëntie is verdeeld in zeven klassen, van de A-klasse (de hoogste) tot G-klasse (de laagste). Een band in de A-klasse verbruikt 0,1 liter minder op 100km dan een band in de B-klasse. Een essentieel onderdeel voor brandstofefficiëntie is de rolweerstand of rollende wrijving.

Rolweerstand
Rolweerstand is de kracht die de beweging tegenwerkt. Het ontstaat bijvoorbeeld wanneer een wiel rolt. Rolweerstand hangt niet alleen af van de geometrie, maar ook van de eigenschappen van het materiaal.

Gemiddeld Gemiddelde waarde ligt tussen C-E. Klasse D wordt niet gebruikt

Grip op nat wegdek

Het laat zien hoe efficiënt het voertuig kunt remmen op nat wegdek. Grip op nat wegdek is een belangrijk kenmerk vooral met zomerbanden. Klasse A heeft de hoogste veiligheid en de kortste remweg. Klasse F heeft een lage veiligheid en de langste remweg.

De grip op nat wegdek classificatie is gebaseerd op proefritten op natte wegen met een snelheid van ongeveer 80 km/u. Het verschil tussen de remweg van de banden is 3-5 feet per rang. Bijvoorbeeld het verschil in remafstand tussen klasse A en klasse F is tot 18 meter.

Gemiddelde De gemiddelde waarde van de banden ligt tussen klasse B-E. D en G worden niet gebruikt.

Bandengeluid

Het symbool geeft het externe rolgeluid in decibel aan, en als een 3 klasse geluidsgolf-symbool om te verduidelijken of de band het aanbevolen niveau aankan. Extern Rolgeluid komt niet overeen met bandengeluid binnenin het compartiment.

Een continu geluidsniveau boven 80 decibel kan gezondheidsproblemen veroorzaken.

Symbool
Drie geluidsgolven symboliseren de slechtste resultaten. Dit zijn de banden die het maximaal goedgekeurde limiet overschrijden. Een symbool met 2 geluidsgolven heeft een geluidsniveau dat overeenkomt met het goedgekeurde geluidsniveau. Banden die zijn gemarkeerd met 1 geluidsgolf zijn meer drie decibel stiller dan het goedgekeurde.

Matador MP92 Sibir Snow tyre review

Gemiddelde uit 10 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 89.320

Nieuw - Sibir sneeuw SUV - Sterk in de winter Een specialist van de winter seizoen 2012/2013 - nieuwe generatie winterbanden MP92 Sibir Sneeuw SUV M + S met een state-of-the-art asymmetrische niet-richtinggebonden profiel, geschikt voor de winter de grote klasse van de SUV en 4x4 voertuigen.

Het zorgt voor een goede grip en rijveiligheid in winterse omstandigheden een bereik van 25 afmetingen van 15 'tot 20' en snelheidscategorie (index) van 'T' in 'V' (190 kmh tot 240 km / h) Sneeuw toevoeging betekent dat de band is ontworpen voor Europese winterse omstandigheden zonder toepassing van spikes. Benaming SUV - Sport Utility Vehicle - suggereert het gebruik van het voertuig - een familie auto op weg naar sport, skiën en challets, reizen naar berggebieden, alsmede het normale gebruik van deze banden in de winterseizoen.

Hoger gewicht SUV genereert een hogere traagheidskracht hanteren en remmen - voertuig de neiging om in beweging blijven bij het remmen en daarom moet banden kunnen stoppen in tijd, vooral in de winter. Meer agressieve loopvlakontwerp, Zig-zag 'Z', meer laterale groeven en grip randen. Sneeuw plakt makkelijker om het loopvlak waardoor beter in elkaar grijpende met de besneeuwde ondergrond. Een groot aantal grip randen garandeert een betere prestatie in de winter.

Betere grip op sneeuw en remprestaties in winterse omstandigheden. Open binnenkant van het loopvlak, directe omtreksgroeven, meer gebalanceerde loopvlakcompound. Zeer goede remprestaties op nat wegdek, vermindering van aquaplaning effect. Gesloten schouder van de buitenkant van het loopvlak in combinatie met 3-D randen in rubber blokken.

Banden zorgen voor een hoge stijfheid van het loopvlak en zeer goede handling op nat wegdek, zelfs in winterse omstandigheden. Geoptimaliseerd stijfheid van het loopvlak, 3-D randen en verschillende maten van rubber blokken zorgen voor zelfs gewaardeerd voetafdruk drukverdeling, vermindering van slijtage en bieden een hogere rijcomfort.

*

Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.

**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
***Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
x
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK