Continental
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
Continental

Continental ContiSportContact 5 285/40 R21 109Y XL AO, SUV

Continental

Continental ContiSportContact 5 285/40 R21 109Y XL AO, SUV

Continental - Deskundigheid en innovaties van Continental: premiumbanden met korte remwegen voor optimale veiligheid.

Seizoen:
Highway Terrain banden
Bandenmaat
285/40 R21 109Y XL AO, SUV 
beschikbaarheid:
beschikbaar
Voorraadstatus:
ZomerbandenSo
Snelheid:
Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN:
4019238722550
Artikelnummer:
R-277721
Bandenlabel:
DEX:
Zakelijke beoordelingen:
ANWB.nl
Klantbeoordelingen:
(22)
Bij vragen of opmerkingen kunt u contact met ons opnemen via service​@tirendo.be
365,60
+ 4,55 € Eco taxe = 370,15 €
Prijs per artikel, incl. BTW
Gratis levering*
2 - 5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid
Meer dan 550 station servicepartners

Voeg product toe om te vergelijken

  • Beschrijving
  • Bandenlabel
  • Zakelijke beoordelingen
  • Klantbeoordelingen
  • Technische specificaties
  • VIDEO

Controle was nog nooit zo sportief

Voor ultraperformante en luxevoertuigen. De prestatieband die controle aan uitstekende rijeigenschappen koppelt. Continental verwerkt zijn Duitse engineering in elk van zijn premiumbanden, met het oog op maximale remprestaties en veiligheid. Door onze Black Chilli-technologie geniet u van een uitstekende grip, rijdynamiek en veiligheid in de bochten. Sterk aanbevolen door Auto Bild in hun zomerbandentest 2014 (geteste maten: 225/50 R 17 W/Y).

Een korte remweg op natte en droge wegen in combinatie met een lage rolweerstand was tot nu toe nauwelijks haalbaar. Met de nieuwe ContiEcoContact 5 introduceert Continental nu een product dat beiden probleemloos bij elkaar brengt. De ingenieurs moesten hiervoor wel voor alle componenten van de band nieuwe wegen inslaan. De belangrijkste tegenstellingen die spelen bij de verlaging van de rolweerstand zijn de veiligheidseigenschappen van een band. Door aanpassing van het karkas kan de tegenstelling tussen een lage rolweerstand en wegligging worden beïnvloed.Daarnaast kan de samenstelling van het rubbermengsel een bijdrage leveren aan een lagere rolweerstand en kortere remafstanden op natte wegen. Een andere bandcontour kan bovendien de kilometerprestaties verbeteren terwijl het profiel de remeigenschappen op nat wegdek positief kan beïnvloeden. De som van deze verbeteringen leidt tot beduidend betere prestaties en gebalanceerde rijeigenschappen.

Eigenschappen:

  • Geoptimaliseerde rolweerstand voor een lager brandstofverbruik
  • Een korte remweg op nat wegdek
  • Optimale handling op nat en droog wegdek

EU-Bandenlabel / Rendementsklassen

In de verordening inzake de etikettering van banden is bepaald welke informatie over de brandstofefficiëntie, de grip op nat wegdek en het rolgeluid van banden moet worden verstrekt. Bovendien wordt verwezen naar de wintereigenschappen van het product.

De EU-verordening 1222/2009, die sinds 1 november 2012 van kracht is, is herzien en zal vanaf 1 mei 2021 worden vervangen door de EU-verordening 2020/740; vanaf dan gelden er nieuwe eisen. De classificatieklassen voor brandstofefficiëntie, grip op nat wegdek en rolgeluidemissies zijn gewijzigd en de lay-out van het EU-label is aangepast. De in de EU-databank opgeslagen productgegevensbladen van de fabrikant kunnen worden gedownload via een in het etiket geïntegreerde QR-code. Informatie over grip op sneeuw en ijs is ook nieuw opgenomen voor banden die aan deze criteria voldoen.

De volgende banden zijn vrijgesteld van de verordening: - banden die uitsluitend zijn ontworpen voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990 – vernieuwde banden (tot een overeenkomstige verlenging van EU VO 2020/740 heeft plaatsgevonden) - professionele off-roadbanden - racebanden - banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, bv. spijkerbanden - T-type noodbanden - banden met een toegestane snelheid van minder dan 80 km/h - banden voor velgen met een nominale diameter ≤ 254 mm of ≥ 635 mm

De criteria en evaluatieklassen in een oogopslag

brandstofefficiëntie

Het brandstofverbruik is afhankelijk van de rolweerstand van de banden, het voertuig zelf, de rijomstandigheden en de rijstijl van de bestuurder. De gemeten rolweerstand (rolweerstandscoëfficiënt) van de band wordt onderverdeeld in de klassen A (hoogste efficiëntie) tot E (laagste efficiëntie).

Als een voertuig volledig is uitgerust met klasse A-banden, is een verbruiksvermindering tot 7,5%* mogelijk in vergelijking met klasse E-banden. In het geval van bedrijfsvoertuigen kan dit zelfs nog hoger zijn.
(Bron: Effectbeoordeling van de Europese Commissie
* indien gemeten volgens de testmethoden van Verordening (EU) 2020/740)

Let op:
Het brandstofverbruik hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl en kan aanzienlijk worden verminderd door op een milieuvriendelijke manier te rijden. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de brandstofefficiëntie te verbeteren.

Grip op nat wegdek

De grip op nat wegdek is onderverdeeld in de klassen A (kortste remweg) - E (langste remweg).

Als een auto is uitgerust met klasse A-banden, kan in vergelijking met klasse E-banden de remafstand tot 18 m korter zijn bij het remmen vanaf 80 km/h (op een wegdek met gemiddelde grip).*
*Bron: wdk Economische Vereniging van de Duitse Rubberindustrie eV

Let op:
De verkeersveiligheid hangt voor een groot deel af van uw eigen rijstijl. De remafstanden moeten altijd in acht worden genomen. De bandenspanning moet regelmatig worden gecontroleerd om de grip op nat wegdek te verbeteren.

Extern rolgeluid

Het geluid dat door een band wordt afgegeven, beïnvloedt het totale volume van het voertuig en heeft niet alleen invloed op uw eigen rijcomfort, maar ook op de geluidshinder voor het milieu. In het EU-bandenlabel wordt het rolgeluid van banden onderverdeeld in 3 klassen, van A (laagste rolgeluid) - C (hoogste rolgeluid), gemeten in decibel (dB) en vergeleken met de Europese geluidsemissiegrenswaarden voor het rolgeluid van buitenbanden.

A
Het pictogram met de classificatie "A" geeft aan dat het rolgeluid van de band meer dan 3 dB onder de EU-grenswaarde ligt die tot 2016 van kracht is.
B
De "B"-classificatie betekent dat het rolgeluid van de band tot 3 dB onder of gelijk is aan de EU-grenswaarde die tot 2016 van kracht is.
C
De classificatie "C" geeft aan dat de gespecificeerde grenswaarde is overschreden.

Business Reviews
Profile:ContiSportContact 5
Beoordelingsdatum Testfaciliteit Dimensies Tekst van Review Beoordeling Afsluiter
10/2016 ANWB.nl 285/40 R21 109Y XL AO, SUV Recommendable
Overtuigende prestaties op alle onderdelen. Zeer goed op droog (beste uit de test samen met de Yokohama) en ook goed tot zeer goed op nat wegdek (ook hier de beste uit de test). Sportieve band.

ContiSportContact5 tyre review

Gemiddelde uit 524 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 11.725
19.02.2024 van Herman Aper
Banden maken wel een beetje een rolgeluid, erger dan andere banden. maar wegligging bi droog en nat weer is ok
31.08.2022 van Ernst de Goeij
Tevreden met deze banden. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
02.11.2021 van Pierik
Zeer comfortabel
07.05.2021 van T. Brama
Prima band voor een goede prijs. Een band werd beschadigd geleverd, dit werd keurig en vlot opgelost.
Bekijk meer beoordelingen
Merk Continental
Seizoen Highway Terrain banden
Model ContiSportContact 5
Dimension 285/40 R21 109Y XL AO, SUV
Breedte 285
Band Profiel 40
Construction type R
Bandenmaat 21
Load index 109
Snelheidsindex (Y)
With/Without Valve (TT/TL) Band vereist binnenband
M/C Nee
*Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.
**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.


Nieuwsbrief

Meld je nu aan voor de nieuwsbrief en ontvang altijd het laatste nieuws en de beste aanbiedingen rechtstreeks in je e-mailinbox.