Het Franse Michelin houdt zich al jaren staande tussen de grootste bandenmerken en is inmiddels, met een marktaandeel van 20%, uitgegroeid tot marktleider van de bandensector. Met een jaarlijkse productie van ongeveer 190 miljoen stuks, zijn Michelin banden een echt begrip geworden voor de meeste autobestuurders en beroepschauffeurs onder ons. De kwaliteit van Michelin banden is echter niet het enigste wat Michelin zo bekend maakt. Hun mascotte Bibendum (bekender onder de naam ‘Michelinmannetje’), is een beroemd bedrijfssymbool en werd vaak tot beste logo van het jaar verkozen.
Michelin - een band met geschiedenis
De oprichting van Michelin dateert van 1889, toen de broers André en Edouard Michelin het bedrijf opstartten. In die periode bloeiden de industrie en de economie snel, wat de vraag naar innovatieve vervoersoplossingen deed stijgen.
Deze evolutiestroom reflecteert zich ook in de ontwikkeling van het bedrijf. Vanaf het begin richtten de broers zich op de constante verbetering en vernieuwing van hun producten. Michelin werd niet veel later een echte premium-fabrikant door deze snelle vooruitgang en leverde tevens een belangrijke bijdrage aan de innovaties in de reis-, goederenvervoer- en communicatiesector.
Michelin banden scoren niet alleen in de winter, maar ook tijdens de zomer. De Test-Aankoop Zomerbandentest 2013 vond de Michelin Pilot Sport 3 een goede keuze voor de grotere banden (225/45 R 17 W) en prees de band om zijn snelheid, korte remafstand en stabiliteit. Voor de kleinere banden (185/60 R 15 H) kwam de Michelin Energy Saver Plus als beste uit de test. De uitstekende grip op elk type wegdek, de hoge duurzaamheidsgraad en de stabiliteit maken deze band tot een echte aanrader. Ook zijn voorganger de Michelin Energy Saver is erg geliefd door autobestuurders.
Wanneer het kouder wordt, heeft u de keuze uit het brede assortiment Michelin winterbanden. Binnen deze categorie is de Michelin Alpin A4 een absolute aanrader.