Sport Maxx Race
Dunlop
We only supply the tyre. If there is a rim shown in the picture, it is for display purposes only.
Dunlop

Dunlop Sport Maxx Race 325/30 ZR19 (101Y)

Seizoen: Competition
Tyre size: 325/30 ZR19 (101Y) 
availability: at the moment, this product is not in stock
Voorraadstatus: ZomerbandenSo
Speed: (Y): Approved up to over 301 km/h
EAN: 3188649817399
Article Number: R-232794
Tyre label: Roll resistance F Wet grip E Noise emissions 74dB
DEX:
Client reviews rating:
(4)
For questions or concerns please contact us at service​@tirendo.be
at the moment, this product is not in stock
Prijs per artikel, incl. BTW
Free shipping*
2 - 5 working days delivery time
30 days return policy**
A lot of fitting station partners
  • Description
  • Tire Label
  • Client reviews rating
  • Technical specifications

Uitzonderlijke grip op droog wegdek, zowel op de weg als offroad.

  • Superieure grip en remkracht op droog wegdek
  • Nauwkeurige stabiliteit bij sturen en handling
  • Verbeterde grip in bochten
  • Betrouwbare prestaties op nat wegdek

Jointless Belt (JLB). Een hybride overlaytechnologie die omtrekvervormingen bij hoge snelheden beperkt. Voordelen Ongeëvenaarde stabiliteit bij hoge snelheid; soepele en gelijkmatige slijtage.

Maximum Flange Shield (MFS). Een systeem om de velg te beschermen. Het MFS vormt een rubberprofiel rondom de omtrek van de band, net boven de flank van de band. Hierdoor ontstaat een beschermende bufferzone.Voordelen Beschermt wielen die van dure legeringen zijn gemaakt tegen schuren.

Vlakker loopvlak. De nieuwe generatie Dunlop-banden beschikt over een vlakker loopvlak met een vier tot acht procent groter contactvlak, afhankelijk van maat en type. Een groter contactvlak zorgt voor meer stabiliteit en een verbeterd wegcontact, waardoor de banden sneller en nauwkeuriger reageren.Voordelen Verbeterde stabiliteit en stuurprecisie; minder slijtage in de schouders; uitmuntende stabiliteit en precisie in bochten; uitstekende grip op droog wegdek.

Multi Radius Tread (MRT). MRT-ontwerpen verdelen het loopvlak in de breedte in tien segmenten met een verschillende straal en zijn daardoor nauwkeuriger. Dit leidt tot zeer effectieve drukverdeling op het wegcontactvlak. Het effect is een veel geleidelijker overgang van rechtuit rijden naar bochten, wat leidt tot nauwkeuriger en progressieve reacties. Voordelen Aanzienlijk betere controle onder alle rijomstandigheden; uitstekende handling op nat en droog wegdek; meer controle bij het nemen van bochten.

Asymmetrisch profiel. Een asymmetrisch profiel biedt betere handling en een betere weerstand tegen aquaplaning. De rondlopende centrale rib verbetert de stabiliteit en de precisie. De asymmetrische plaatsing van de groeven verbetert de grip op nat en droog wegdek.Voordelen Verbeterde prestaties op rechte stukken en in de bochten; grotere weerstand tegen aquaplaning.

Silica-Plus rubbersamenstelling. Een rubbersamenstelling uit de motorsport die een hoge mate van grip levert, met name op natte wegen en bij lage temperaturen.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; hoge grip in natte en koude omstandigheden; weinig slijtage.

Dubbele silica rubbersamenstelling. Deze rubbersamenstelling verbetert de acceleratieprestaties en zorgt voor weinig slijtage.Voordelen Ongeëvenaarde rem- en versnellingsprestaties; uitstekende handling op zomer- en herfstwegen; hoge grip; bestand tegen slijtage.

EU Tyre Label and Efficiency Classes

The European Union, under CE 1222/2009, has mandated that all tyres manufactured after the date of July 1 2012 for cars and commercial vehicles include standard EU Tyre Labels classifying them by three performance characteristics:fuel efficiency classified from A to G,wet grip classified from A to G, and noise emission in decibels.

Categories of tyres unaffected by this regulation include: retreaded tyres, professional off-road tyres, racing/sports car tyres, as well as certain types of tyres designed to improve traction such as studded tyres, T-type temporary spare tyres, tyres for cars built before 1990, tyres with a maximum allowed speed of 80km/h, tyres for rims with a diameter less or equal to 254 mm or greater or equal to 635 mm.
This label is intended on one hand to promote economic and ecological efficiency in traffic, as well as increase road safety, and on the other hand to help consumers select appropriate tyres by ensuring a certain degree of product transparency.

Nevertheless, the label has been criticized for only showing a very limited number of characteristics. Professionals argue that tyres have many more features that are important and relevant to road safety, including but not limited to aquaplaning properties, driving stability, service life, product properties on wet and dry roads other than wet grip, properties on snow.
Tyre manufacturers suggest that the test results from various institutions and industry magazines should remain a very important source of information for the end consumer, because they focus on and rate a wide variety of tyre properties and features.

Dunlop Sport Maxx Race tyre review

Average based on 4 test results
Grip in dry conditions
Braking in dry conditions
Grip in wet conditions
Braking in wet conditions
Grip in snow
Driving comfort
Internal noise level
Tyre wear
Fuel consumption
Kilometers driven 13.000
Brand Dunlop
Seizoen Competition
Model Sport Maxx Race
Dimension 325/30 ZR19 (101Y)
Tyre width 325
Tyre profile 30
Construction type ZR
Tyre size 19
Tyre load index 101
Speed index ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) With tube
M/C No
*The price is for one tire and includes VAT and shipping costs.
**Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
We use cookies. By using this website you consent to their use.
OK