Klantenservice (Ma–Vr: 7:00–22:00):
+32 (0) 78483903
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)

Nokian Hakka Blue 205 / 55 16 94 V
205/55 R16 94V XL

Bandenmaat
205/55 R16 94V  wijziging 
beschikbaarheid
op dit moment is dit product niet op voorraad
Voorraadstatus
Zomerbanden So
Snelheid
V: Goedgekeurd tot 240 km/h
EAN
6419440282763
Artikelnummer
R-236727
Bandenlabel
C A 70 dB
Vaak samen gekocht:
  • Totale prijs:
    575,71
    1 x Nokian Hakka Blue 205/55 R16 94V XL =
    134,74 €
    1 x Castrol 5 Litre(s) Bidon =
    36,75 €
  • op dit moment is dit product niet op voorraad
Gratis verzending*
2-5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid***
Meer dan 600 montagepartners
  • Beschrijving
  • EU Bandenlabel:

De high-performance Nokian Hakka Blue zomerband kan meesterlijk omgaan met de snel veranderende wegomstandigheden in de zomer. Op maat gemaakt voor de noordelijke wegen, het nieuwste lid van de Hakka zomerband assortiment biedt de best mogelijke tractie en nauwkeurige handling voor uitdagende natte wegen, wanneer chauffeurs meestal een betrouwbare partner nodig. De nieuwe innovaties, de Dry Touch Sipe en Swoop Grooves, geef Nokian Hakka Blue uitstekende grip en laat het stoppen bijna een meter korter dan de traditionele zomerbanden vanaf een snelheid van 80 km / h (50 mph) op een regen doordrenkte weg. Deze nieuwe band, speciaal ontworpen voor high-powered auto's en met een goede, nauwkeurige rijgevoel, biedt zonder compromissen veilig en comfortabel reizen vanaf de eerste momenten van het voorjaar tot ver in het najaar.

De eco-vriendelijkheid van deze sportieve band draagtook bij aan een gerust gevoel. Veel innovaties samen gelanceerd met Nokian Hakka Green, het kleine broertje van de Hakka Blue, ervoor te zorgen dat de nieuwheid groen brandt door de natuur en soepel beweegt. Zeer lage rolweerstand resulteert in een brandstofverbruik tot de laagste in zijn klasse.Nieuwe innovaties zo groot mogelijk grip in natte omstandigheden Volgens het onderzoek, regen is het weer fenomeen veroorzaken van de meest verkeersongevallen. Autorijden is gemakkelijk op een zon-verschroeide snelweg, maar als een plotselinge regenbui stakingen, de mogelijkheid hebben om tijdelijk de controle te verliezen groeit. Een belangrijke factor is het verlies van grip of gevaarlijke aquaplaning, die de bestuurder kan snel omslaan in een personenauto. - Bij het optimaliseren van de contact met de weg en de ontwikkeling van de structuur van de Nokian Hakka Blue, hebben we gericht op het maximaliseren grip op nat wegdek. Gebruikten we een high-speed camera voor dit doel voor een groot deel. De finishing touch op de uitzonderlijke grip op nat wegdek en anti-aquaplaning eigenschappen zijn de nieuwe innovaties die effectief verwijderen van water uit tussen de band en de weg of tijdelijk opslaan, evenals de rubbersamenstelling van het loopvlak aangepast voor de wisselende omstandigheden in het noorden, zegt Ontwikkeling Manager Juha Pirhonen van Nokian Tyres.

De nieuwe Dry Touch Zuig Sipe zuigt effectief het water uit tussen de band en de weg, routing aan de hoofdgroeven van de band. Hierdoor kan de Hakka Blauw naar een maximaal contact te bereiken op een regen-geslagen weg en een stevige grip op het wegdek vast te stellen. De lamellen vorm zorgt ervoor dat de onderneming band voortreffelijke grip op nat wegdek heeft, zelfs tijdens het dragen. De unieke Dry Touch Sipe groter onderaan, waardoor de band draagt de groef volume niet eerder af, maar toe. Om aquaplaning te voorkomen, werden aparte Swoop Grooves gevormd in de transversale hoofdgroeven op de binnenste schouder. Deze elliptische slots slaan meer water, het volume van de transversale groeven toeneemt. De transversale groeven worden ook gesneden om meer openheid, die de stroom van uitlaatgassen water versnelt als de band duwt haar weg door een laag water. De stroming van het water verplaatst door het oppervlak loopvlak wordt ook versneld door de vier brede hoofdgroeven en gepolijst. Polijsten van de groeven verbetert ook het stijlvolle uiterlijk van de band.

The European Tyre Label

Introduction
Sinds 1 november 2012 moeten alle banden die na 1 juli zijn gemaakt, het Europese Bandenlabel bevatten.

Benefits
De Europese Unie heeft deze nieuwe bepaling ontwikkeld om de economische en ecologische efficiëntie te bevorderen en de verkeersveiligheid te garanderen.

Nadelen Het Bandenlabel geeft u een overzicht en geeft de klant meer transparantie, maar het heeft enkel betrekking op drie criteria. Voor een uitgebreide evaluatie van een band zijn echter veel meer prestatiekenmerken relevant. Vooral in de zoektocht naar geschikte winterbanden zijn de testresultaten van andere testinstellingen zoals de ADAC veel strenger.

We willen er graag op wijzen dat het de fabrikant is die de banden labelt en ons ons deze informatie geeft. Als u de labelwaarden niet kunt vinden, heeft de fabrikant ons niet op de hoogte gesteld van het label, of het product is vervaardigd vóór juli 2012. Vóór die datum hoefden banden nog niet verplicht een label te hebben, dus in sommige gevallen is het mogelijk om een band aan te schaffen zonder bandenlabel.

Symbolen
De banden worden ingedeeld op basis van drie prestatie-eigenschappen:
• Brandstofefficiëntie (letters A tot en met G)
• Grip op nat wegdek (letters A tot en met G)
• Extern geluid

Onderneem actie
Uiteindelijk is het de bestuurder die het brandstofverbruik bepaalt. Om dit te verminderen op lange termijn, door voorzichtig te zijn tijdens het accelereren kunnen chauffeurs zuiniger en milieubewuste worden.

Regelmatig controleren van bandenspanning helpt om de rolweerstand te verbeteren, vermindert het energieverlies, en ondersteunt een optimale grip bij natte omstandigheden. Om het risico op ongevallen te verminderen en om de veiligheid van uzelf van andere weggebruikers te garanderen, houd u altijd een redelijke afstand.

Meer informatie: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Kies uit onze grote online selectie of vraag ons om advies. Onze experts helpen u graag bij het kiezen van de juiste banden uit ons uitgebreide assortiment van producten.

Brandstofefficiëntie

De indeling op basis van brandstofefficiëntie is verdeeld in zeven klassen, van de A-klasse (de hoogste) tot G-klasse (de laagste). Een band in de A-klasse verbruikt 0,1 liter minder op 100km dan een band in de B-klasse. Een essentieel onderdeel voor brandstofefficiëntie is de rolweerstand of rollende wrijving.

Rolweerstand
Rolweerstand is de kracht die de beweging tegenwerkt. Het ontstaat bijvoorbeeld wanneer een wiel rolt. Rolweerstand hangt niet alleen af van de geometrie, maar ook van de eigenschappen van het materiaal.

Gemiddeld Gemiddelde waarde ligt tussen C-E. Klasse D wordt niet gebruikt

Grip op nat wegdek

Het laat zien hoe efficiënt het voertuig kunt remmen op nat wegdek. Grip op nat wegdek is een belangrijk kenmerk vooral met zomerbanden. Klasse A heeft de hoogste veiligheid en de kortste remweg. Klasse F heeft een lage veiligheid en de langste remweg.

De grip op nat wegdek classificatie is gebaseerd op proefritten op natte wegen met een snelheid van ongeveer 80 km/u. Het verschil tussen de remweg van de banden is 3-5 feet per rang. Bijvoorbeeld het verschil in remafstand tussen klasse A en klasse F is tot 18 meter.

Gemiddelde De gemiddelde waarde van de banden ligt tussen klasse B-E. D en G worden niet gebruikt.

Bandengeluid

Het symbool geeft het externe rolgeluid in decibel aan, en als een 3 klasse geluidsgolf-symbool om te verduidelijken of de band het aanbevolen niveau aankan. Extern Rolgeluid komt niet overeen met bandengeluid binnenin het compartiment.

Een continu geluidsniveau boven 80 decibel kan gezondheidsproblemen veroorzaken.

Symbool
Drie geluidsgolven symboliseren de slechtste resultaten. Dit zijn de banden die het maximaal goedgekeurde limiet overschrijden. Een symbool met 2 geluidsgolven heeft een geluidsniveau dat overeenkomt met het goedgekeurde geluidsniveau. Banden die zijn gemarkeerd met 1 geluidsgolf zijn meer drie decibel stiller dan het goedgekeurde.

De high-performance Nokian Hakka Blue zomerband kan meesterlijk omgaan met de snel veranderende wegomstandigheden in de zomer. Op maat gemaakt voor de noordelijke wegen, het nieuwste lid van de Hakka zomerband assortiment biedt de best mogelijke tractie en nauwkeurige handling voor uitdagende natte wegen, wanneer chauffeurs meestal een betrouwbare partner nodig. De nieuwe innovaties, de Dry Touch Sipe en Swoop Grooves, geef Nokian Hakka Blue uitstekende grip en laat het stoppen bijna een meter korter dan de traditionele zomerbanden vanaf een snelheid van 80 km / h (50 mph) op een regen doordrenkte weg. Deze nieuwe band, speciaal ontworpen voor high-powered auto's en met een goede, nauwkeurige rijgevoel, biedt zonder compromissen veilig en comfortabel reizen vanaf de eerste momenten van het voorjaar tot ver in het najaar.

De eco-vriendelijkheid van deze sportieve band draagtook bij aan een gerust gevoel. Veel innovaties samen gelanceerd met Nokian Hakka Green, het kleine broertje van de Hakka Blue, ervoor te zorgen dat de nieuwheid groen brandt door de natuur en soepel beweegt. Zeer lage rolweerstand resulteert in een brandstofverbruik tot de laagste in zijn klasse.Nieuwe innovaties zo groot mogelijk grip in natte omstandigheden Volgens het onderzoek, regen is het weer fenomeen veroorzaken van de meest verkeersongevallen. Autorijden is gemakkelijk op een zon-verschroeide snelweg, maar als een plotselinge regenbui stakingen, de mogelijkheid hebben om tijdelijk de controle te verliezen groeit. Een belangrijke factor is het verlies van grip of gevaarlijke aquaplaning, die de bestuurder kan snel omslaan in een personenauto. - Bij het optimaliseren van de contact met de weg en de ontwikkeling van de structuur van de Nokian Hakka Blue, hebben we gericht op het maximaliseren grip op nat wegdek. Gebruikten we een high-speed camera voor dit doel voor een groot deel. De finishing touch op de uitzonderlijke grip op nat wegdek en anti-aquaplaning eigenschappen zijn de nieuwe innovaties die effectief verwijderen van water uit tussen de band en de weg of tijdelijk opslaan, evenals de rubbersamenstelling van het loopvlak aangepast voor de wisselende omstandigheden in het noorden, zegt Ontwikkeling Manager Juha Pirhonen van Nokian Tyres.

De nieuwe Dry Touch Zuig Sipe zuigt effectief het water uit tussen de band en de weg, routing aan de hoofdgroeven van de band. Hierdoor kan de Hakka Blauw naar een maximaal contact te bereiken op een regen-geslagen weg en een stevige grip op het wegdek vast te stellen. De lamellen vorm zorgt ervoor dat de onderneming band voortreffelijke grip op nat wegdek heeft, zelfs tijdens het dragen. De unieke Dry Touch Sipe groter onderaan, waardoor de band draagt de groef volume niet eerder af, maar toe. Om aquaplaning te voorkomen, werden aparte Swoop Grooves gevormd in de transversale hoofdgroeven op de binnenste schouder. Deze elliptische slots slaan meer water, het volume van de transversale groeven toeneemt. De transversale groeven worden ook gesneden om meer openheid, die de stroom van uitlaatgassen water versnelt als de band duwt haar weg door een laag water. De stroming van het water verplaatst door het oppervlak loopvlak wordt ook versneld door de vier brede hoofdgroeven en gepolijst. Polijsten van de groeven verbetert ook het stijlvolle uiterlijk van de band.

*

Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.

**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
***Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
x
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK