Klantenservice (Ma–Vr: 7:00–22:00):
+32 (0) 78483903
Let op: De banden worden geleverd zonder velgen
(De velg op de foto is alleen voor illustratieve doeleinden.)

Pirelli P Zero 205 / 40 18 86 Y
205/40 ZR18 86Y XL AR

Bandenmaat
205/40 ZR18 86Y  wijziging 
beschikbaarheid
available
Voorraadstatus
Zomerbanden So
Snelheid
Y: Goedgekeurd tot 300 km/h
EAN
8019227220735
Artikelnummer
R-243047
Bandenlabel
E B 72 dB
Klantbeoordelingen
(442)
Vaak samen gekocht:
  • Totale prijs:
    548,35
    1 x Pirelli P Zero 205/40 ZR18 86Y XL AR =
    127,90 €
    1 x Castrol 5 Litre(s) Bidon =
    36,75 €
127,90 €
Prijs per artikel, incl. BTW
+ 2,86 € Ecotax = 130,76 €
Gratis verzending*
2-5 werkdagen levertijd**
30 dagen retourbeleid***
Meer dan 600 montagepartners
  • Beschrijving
  • EU Bandenlabel:
  • Klantbeoordelingen

Verbeterde wendbaarheid en controle voor een sportieve rijstijl. Uitstekende tractie en remprestaties, ook bij hoge snelheid.

Drie volle centrale ribben: betere remprestaties en tractie, ook bij hoge snelheid. Buitenschouder met brede, stijve blokken: wendbaarheid en controle voor een sportieve rijstijl. S-vormig profiel: veilig bij kritische remomstandigheden, op rechte weg en in bochten. Drie brede overlangse groeven: grotere veiligheid en controle in situaties waarin aquaplaning mogelijk is. Hoogtechnologisch asymmetrisch profiel: gelijkmatige loopvlakslijtage.

Deze band vormt een referentiepunt in het Ultra High Performance-segment en onderscheidt zich door een asymmetrisch loopvlakprofiel. Ideaal voor alle prestigieuze sportwagens en auto’s met hoog vermogen. Ook te overwegen voor krachtige middenklassers. De P Zero™, een mijlpaal in de ontwikkeling van het Pirelli-gamma, werd geselecteerd als de standaardband op de meest prestatiegerichte en krachtige modellen op de markt. Zijn asymmetrisch loopvlakprofiel verbetert de remprestaties, de wendbaarheid en de autobeheersing. Uitstekend op nat wegdek, met een verhoogde veiligheid in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is.

Zijn rubbermengsel met nanotechnologie staat borg voor een maximale grip en stabiliteit. De structurele stijfheid van de band verbetert de stuurrespons, wat essentieel is bij een sportieve rijstijl, en zorgt voor een gelijkmatige slijtage van het loopvlak. De speciale S-vormige profielgroeven verlagen het geluidsniveau in de auto en verbeteren zo het comfort van de bestuurder. De band combineert een uitzonderlijke stuurprecisie met een uitmuntend remgedrag en uitstekende prestaties op nat wegdek. Ideaal voor gebruik op de weg en het circuit. Belangrijkste homologaties: Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Ford, GM, Jaguar, Lamborghini, Lotus, Maserati, Mercedes, MINI, Porsche, Seat, Volkswag.

Drie volle, overlangse ribben: betere remprestaties en hogere tractie, ook bij hoge snelheid. Buitenschouder met brede, stijve blokken: verbeterde stuurrespons voor een sportieve rijstijl. S-vormig profiel: veiligheid in kritische remomstandigheden, zowel rechtdoor als in bochten. Drie brede omtrekgroeven: hogere veiligheid en controle in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is. Hoogtechnologisch asymmetrisch profiel: gelijkmatige loopvlakslijtage.

EIGENSCHAPPEN:

  • Drie volle overlangse ribben
  • Buitenschouder met brede, stijve blokken
  • Drie brede overlangse groeven
  • Hightech asymmetrisch profiel

FUNCTIES:

  • Verhoogde stijfheid van het loopvlakprofiel met een geoptimaliseerd en constant contactoppervlak
  • Hogere dwarsstijfheid en verbeterde stuurrespons
  • Snelle waterafvoer
  • Geoptimaliseerd contactoppervlak bij hoge snelheid

VOORDELEN VOOR DE KLANT:

  • Verbeterde remprestaties en tractie, ook bij hoge snelheid
  • Verbeterde wendbaarheid voor een sportieve rijstijl
  • Verbeterde veiligheid en autobeheersing in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is
  • Gelijkmatige slijtage van het loopvlak, minder geluidsemissies en langere levensduur
The European Tyre Label

Introduction
Sinds 1 november 2012 moeten alle banden die na 1 juli zijn gemaakt, het Europese Bandenlabel bevatten.

Benefits
De Europese Unie heeft deze nieuwe bepaling ontwikkeld om de economische en ecologische efficiëntie te bevorderen en de verkeersveiligheid te garanderen.

Nadelen Het Bandenlabel geeft u een overzicht en geeft de klant meer transparantie, maar het heeft enkel betrekking op drie criteria. Voor een uitgebreide evaluatie van een band zijn echter veel meer prestatiekenmerken relevant. Vooral in de zoektocht naar geschikte winterbanden zijn de testresultaten van andere testinstellingen zoals de ADAC veel strenger.

We willen er graag op wijzen dat het de fabrikant is die de banden labelt en ons ons deze informatie geeft. Als u de labelwaarden niet kunt vinden, heeft de fabrikant ons niet op de hoogte gesteld van het label, of het product is vervaardigd vóór juli 2012. Vóór die datum hoefden banden nog niet verplicht een label te hebben, dus in sommige gevallen is het mogelijk om een band aan te schaffen zonder bandenlabel.

Symbolen
De banden worden ingedeeld op basis van drie prestatie-eigenschappen:
• Brandstofefficiëntie (letters A tot en met G)
• Grip op nat wegdek (letters A tot en met G)
• Extern geluid

Onderneem actie
Uiteindelijk is het de bestuurder die het brandstofverbruik bepaalt. Om dit te verminderen op lange termijn, door voorzichtig te zijn tijdens het accelereren kunnen chauffeurs zuiniger en milieubewuste worden.

Regelmatig controleren van bandenspanning helpt om de rolweerstand te verbeteren, vermindert het energieverlies, en ondersteunt een optimale grip bij natte omstandigheden. Om het risico op ongevallen te verminderen en om de veiligheid van uzelf van andere weggebruikers te garanderen, houd u altijd een redelijke afstand.

Meer informatie: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/labelling_en.htm

Kies uit onze grote online selectie of vraag ons om advies. Onze experts helpen u graag bij het kiezen van de juiste banden uit ons uitgebreide assortiment van producten.

Brandstofefficiëntie

De indeling op basis van brandstofefficiëntie is verdeeld in zeven klassen, van de A-klasse (de hoogste) tot G-klasse (de laagste). Een band in de A-klasse verbruikt 0,1 liter minder op 100km dan een band in de B-klasse. Een essentieel onderdeel voor brandstofefficiëntie is de rolweerstand of rollende wrijving.

Rolweerstand
Rolweerstand is de kracht die de beweging tegenwerkt. Het ontstaat bijvoorbeeld wanneer een wiel rolt. Rolweerstand hangt niet alleen af van de geometrie, maar ook van de eigenschappen van het materiaal.

Gemiddeld Gemiddelde waarde ligt tussen C-E. Klasse D wordt niet gebruikt

Grip op nat wegdek

Het laat zien hoe efficiënt het voertuig kunt remmen op nat wegdek. Grip op nat wegdek is een belangrijk kenmerk vooral met zomerbanden. Klasse A heeft de hoogste veiligheid en de kortste remweg. Klasse F heeft een lage veiligheid en de langste remweg.

De grip op nat wegdek classificatie is gebaseerd op proefritten op natte wegen met een snelheid van ongeveer 80 km/u. Het verschil tussen de remweg van de banden is 3-5 feet per rang. Bijvoorbeeld het verschil in remafstand tussen klasse A en klasse F is tot 18 meter.

Gemiddelde De gemiddelde waarde van de banden ligt tussen klasse B-E. D en G worden niet gebruikt.

Bandengeluid

Het symbool geeft het externe rolgeluid in decibel aan, en als een 3 klasse geluidsgolf-symbool om te verduidelijken of de band het aanbevolen niveau aankan. Extern Rolgeluid komt niet overeen met bandengeluid binnenin het compartiment.

Een continu geluidsniveau boven 80 decibel kan gezondheidsproblemen veroorzaken.

Symbool
Drie geluidsgolven symboliseren de slechtste resultaten. Dit zijn de banden die het maximaal goedgekeurde limiet overschrijden. Een symbool met 2 geluidsgolven heeft een geluidsniveau dat overeenkomt met het goedgekeurde geluidsniveau. Banden die zijn gemarkeerd met 1 geluidsgolf zijn meer drie decibel stiller dan het goedgekeurde.

Pirelli P ZERO tyre review

Gemiddelde uit 442 testbeoordelingen
Grip bij droge condities
Remeigenschappen bij droge condities
Grip bij natte condities
Remeigenschappen bij natte condities
Grip bij sneeuw
Comfort
Geluid (binnen auto)
Slijtage band
brandstofverbruik
Hoeveel kilometer gereden? 5.455.164

28.02.2012 from Kevin
Banden slijten heel snel. Maar nog nooit een band gehad die vanaf de eerste meter zo een goeie grip geeft bij droog EN nat wegdek. Aquaplanning is nooit voorgevallen.

29.12.2011 from m.selles
goedendag, ik had reeds hetzelfde type band onder de auto zitten, maar wat het vreemde geval is, ik heb exact dezelfde band besteld, zelfde merk, type, maat, snelheids index etc, en nu blijkt dat de band iets breder is dan de vorige waardoor de band nu tegen de veerschotel schuurt??? hoe is dat nou mogelijk bij dezelfde maat merk etc??

12.03.2011 from Bas
Heerlijke band. Begint wel te cuppen na 18.000 km.

Bekijk meer beoordelingen

Verbeterde wendbaarheid en controle voor een sportieve rijstijl. Uitstekende tractie en remprestaties, ook bij hoge snelheid.

Drie volle centrale ribben: betere remprestaties en tractie, ook bij hoge snelheid. Buitenschouder met brede, stijve blokken: wendbaarheid en controle voor een sportieve rijstijl. S-vormig profiel: veilig bij kritische remomstandigheden, op rechte weg en in bochten. Drie brede overlangse groeven: grotere veiligheid en controle in situaties waarin aquaplaning mogelijk is. Hoogtechnologisch asymmetrisch profiel: gelijkmatige loopvlakslijtage.

Deze band vormt een referentiepunt in het Ultra High Performance-segment en onderscheidt zich door een asymmetrisch loopvlakprofiel. Ideaal voor alle prestigieuze sportwagens en auto’s met hoog vermogen. Ook te overwegen voor krachtige middenklassers. De P Zero™, een mijlpaal in de ontwikkeling van het Pirelli-gamma, werd geselecteerd als de standaardband op de meest prestatiegerichte en krachtige modellen op de markt. Zijn asymmetrisch loopvlakprofiel verbetert de remprestaties, de wendbaarheid en de autobeheersing. Uitstekend op nat wegdek, met een verhoogde veiligheid in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is.

Zijn rubbermengsel met nanotechnologie staat borg voor een maximale grip en stabiliteit. De structurele stijfheid van de band verbetert de stuurrespons, wat essentieel is bij een sportieve rijstijl, en zorgt voor een gelijkmatige slijtage van het loopvlak. De speciale S-vormige profielgroeven verlagen het geluidsniveau in de auto en verbeteren zo het comfort van de bestuurder. De band combineert een uitzonderlijke stuurprecisie met een uitmuntend remgedrag en uitstekende prestaties op nat wegdek. Ideaal voor gebruik op de weg en het circuit. Belangrijkste homologaties: Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Ford, GM, Jaguar, Lamborghini, Lotus, Maserati, Mercedes, MINI, Porsche, Seat, Volkswag.

Drie volle, overlangse ribben: betere remprestaties en hogere tractie, ook bij hoge snelheid. Buitenschouder met brede, stijve blokken: verbeterde stuurrespons voor een sportieve rijstijl. S-vormig profiel: veiligheid in kritische remomstandigheden, zowel rechtdoor als in bochten. Drie brede omtrekgroeven: hogere veiligheid en controle in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is. Hoogtechnologisch asymmetrisch profiel: gelijkmatige loopvlakslijtage.

EIGENSCHAPPEN:

  • Drie volle overlangse ribben
  • Buitenschouder met brede, stijve blokken
  • Drie brede overlangse groeven
  • Hightech asymmetrisch profiel

FUNCTIES:

  • Verhoogde stijfheid van het loopvlakprofiel met een geoptimaliseerd en constant contactoppervlak
  • Hogere dwarsstijfheid en verbeterde stuurrespons
  • Snelle waterafvoer
  • Geoptimaliseerd contactoppervlak bij hoge snelheid

VOORDELEN VOOR DE KLANT:

  • Verbeterde remprestaties en tractie, ook bij hoge snelheid
  • Verbeterde wendbaarheid voor een sportieve rijstijl
  • Verbeterde veiligheid en autobeheersing in situaties waarbij aquaplaning mogelijk is
  • Gelijkmatige slijtage van het loopvlak, minder geluidsemissies en langere levensduur
*

Prijzen zijn per band en incl. BTW in België.

**Meer dan 90% van onze bestellingen bereikt de klant binnen de opgegeven levertijd.
***Velgen en complete wielen zijn uitgesloten van de gratis levering (9,90 EURO per wiel/velg).
x
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK
Wij gebruiken Cookies. Door deze pagina te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik ervan.
OK